Spring menu over

Bestyrelsen har ikke været så aktiv de sidste to år, da vi allerede den 11. marts 2020, 14 dage efter den sidste generalforsamling, blev lukket ned på grund af Corona-pandemien. Rådhuset blev lukket for møder, og vi var heller ikke interesseret i at blive smittet med Corona.

Vi måtte aflyse generalforsamlingen i 2021, da vi ikke måtte samles så mange på et sted. Vi havde heller ikke mulighed for at indkøbe kunst, da der ikke blev holdt udstillinger, og gallerierne havde lukket.

Bestyrelsen blev så enige om, at vi lægger 2 lodder pr. medlem i posen i såtedet for 1 lod ved denne generalforsamling. Denne gang har vi også indkøbt flere kunstgenstande til udlodning, da vi havde flere penge i kassen.

Ved det første bestyrelsesmøde blev posterne i bestyrelsen fordelt således:

• Anne-Lise Hansen, formand
  • Monica Nordahl, næstformand
  • Elsebeth Vejleaa, kasserer
  • Bente Toft Østerballe, sekretær
  • Tanja Jerlang, bestyrelsesmedlem
  • Linda Lyng Madsen, 1. suplleant
  • Birgitte Christensen, 2. suppleant

Efterfølgende har Tanja Jerlang meldt sig ud, da hun er fratrådt sin stillingi Hillerød Kommune, hvorefter Linda Lyng Madsen, som 1. suppleant, er indtrådt i bestyrelsen.

Vi er 63 medlemmer, hvilket er en nedgang på 7 medlemmer.

Udstillinger

Vi har ikke haft nogen udstillinger siden sidste generalforsamling. vi havde dog en aftale med Charlotte Thomsen om at udstille i marts 2020, man det måtte vi jo også aflyse.

Der var flere udstillinger, som blev aflyst, og gallerier der var lukket i Corona-tiden.

Den første udstilling, som bestyrelsen besøgte var "Hillerød-Kunstdage og Kvinder og Kunst" i Royal Stage i 2021, hvor vi indkøbte en del kunst til udlodning. endvider har vi været i Birkerød, hvor en del kunstmere havde slået sig saommen om en udstilling, hvor vi også købte ind.

Vi har flere kunstnere, der gerne vil udstille på rådhuset, og d rådhuset er åbnet, kan vi præsentere disse udstillere i nær fremtid.

Arrangementer

Har vi heller ikke afholdt i disse to Corona år, men det vil vi prøve at rette op på.

Bestyrelsen har aftalt, at vil vil arrangere et besøg i "Kunstnergaden Rørholmsgade". Der er fælles åbningstid for kunstnere, der er med i fællesskabet den 1. søndag i måneden fra kl. 12-16. Vi har talt om at arrangere et besøg i maj måned, med problemet er, at den 1. søndag er den 1. maj, derfor har jeg skrevet til Kunstnergaden for at håre, om de holder åben den internationale kampdag den 1. maj eller det er udskud til 2. søndag i maj; det er så Morsdag. Jeg har stadig ikke hørt fra dem.

Bestyrelsen håber,m at vi kan få nogle flere arrangementer op at stå, og at der er tilslutning til dem, da der tidligere har været flere aflysninger på grund af manglende tilslutning.

Hillerød Kommune - logo